Wervingscampagne

Gemeenteleden

Omdat dit grote plan een project is voor en door de hele gemeente, zijn we een wervingscampagne gestart. Op verschillende manieren kunt u en jij bijdragen om dit Orgelwerk te verwezenlijken. Door middel van de getoonde brief, zijn zoveel mogelijk mensen benaderd.
Als u dit prachtige plan mee wilt realiseren, maar geen brief ontvangen, nodigen we u ook van harte uit om mee te doen. Dit kan door uw gift over te maken naar:
Rabobank-rekening NL96RABO0355119110 t.n.v. Hervormd Gemeente Renswoude.
Of uw/jouw keuze uit de brief te mailen naar dit mailadres
Ook als u de brochure wilt ontvangen, kunt u deze opvragen via de getoonde mail.

Wervingsbrief Toelichting wervingsbrief
Voorbeeld acceptgiro

Bedrijfsleven Renswoude

Beste ondernemer in Renswoude,

Graag willen we u betrekken bij een plan in één van de meest aansprekende gebouwen van ons dorp: de Koepelkerk. Al eeuwen lang bepaald dit architectonische gebouw (beroemde architect Jacob van Campen) samen met het kasteel een belangrijk aanzicht van Renswoude.
Als onderdeel van het interieur neemt het pijporgel een grote plaats in. Helaas is dit orgel nu in slechte staat en ook historisch gezien een samenvoeging van veel gebruikte materialen. Daarnaast is het orgel in de vorige eeuw ook nog verplaatst naar een krappe ruimte boven de kansel.

Dit alles heeft samen met historisch onderzoek van het huidige pijpwerk ertoe geleid dat een ambitieus plan is uitgewerkt. Samengevat houdt het in dat op basis van het oorspronkelijke oudste materiaal van het 1e orgel van de Koepelkerk, een nieuw orgel wordt vorm gegeven op de oorspronkelijke plaats. In de bijgevoegde brochure kunt u de historie en de uitgewerkte plannen in woord en beeld bekijken.

Hieronder staat de volledige brief en het antwoordformulier.

Wervingsbrief ondernemers Antwoord ondernemers

Sponsors Goud

• Stichting Kasteelbeheer Renswoude
  • T. van Gent Beheer B.V.
  • Nijborg Agri
  • Nijborg Rijg
  • Nijborg Staal
  • van Garderen Beheer B.V.
  • H.J. van Bentum B.V., Woudenberg
  • Trentwood, Almelo
  • J. van de Berg Beheer B.V.

Sponsors Zilver

• M. de Kleuver Transport BV