• Dit evenement is voorbij.

Het Kompas

12 september 2017 van 19:30 tot 21:30

D.V. op 12 september begint er een nieuw seizoen voor het Kompas. Vol van Geloof en Gezelligheid. Maar wát voor geloof? Dat was de vraag van broeder Brompot en zuster Zuurzemel. Nou, we moesten bekennen dat we niet zo toekomen aan de Nederlandse Geloofsbelijdenis. En ook niet aan die van Duitsland of Engeland. Wel aan de Turkse Geloofsbelijdenis. Ze keken ons met grote ogen aan. Turks? Ja, dat is de Geloofsbelijdenis die we bijna iedere zondagavond horen in de Koepelkerk. Bij het samenstellen ervan heeft Constantinopel vermoedelijk een grote rol gespeeld. Vandaar Turks. Op het Kompas houden we van eenvoudig. Dan is de Geloofsbelijdenis van Jeruzalem ook mooi. Opnieuw grote ogen. Daar hadden ze nog nooit van gehoord. Nou, die vind je in Handelingen 2 vers 21: En het zal zo zijn dat een ieder die de Naam van de Heere zal aanroepen, zalig zal worden. Kijk, dát geeft houvast! Op 12 september hopen we de vakantieverhalen te beleven en te zien. Er worden ieder jaar toch zulke prachtige vakantieboeken gemaakt. En als je dan die heerlijke menukaarten leest, en die prachtige menu-foto’s ziet. Dan moet je heel sterk zijn om niet vreselijk jaloers te worden.

De leiding

Navigatie