Muzikale winterwandeling in kasteelbos “Open de staldeur”

22 december 2018 van 17:00 tot 20:30

Op zaterdag 22 december 2018 a.s. vindt de Muzikale winterwandeling weer plaats. Het thema is ‘Open de staldeur’. De aftrap is om 17:00 uur met een optreden van de Lunterse Dijkbloazers op hun midwinterhoorns en de jachthoornblazers op het kasteelplein. Tussen 17:30 uur en 20:30 uur kunt u starten met de wandeling door het kasteelbos, waarbij het kerstverhaal in beeld wordt gebracht.
Na inschrijving voor de volkstelling bij de poort, komt u onderweg Jozef en Maria op een ezel tegen die ook op weg zijn naar Bethlehem. De lichtjesroute loopt vervolgens langs de soldaten, een evangeliserende goochelaar, de Wijzen uit het Oosten die geschenken bij zich hebben, en de herders met hun schapen. Allen zijn op zoek naar het kindje Jezus. Door de grote ster te volgen, zult u Jozef, Maria en hun pasgeboren kindje Jezus vinden in de stal tussen de levende dieren. De wandeling leidt langs de bibliotheek en de Koepelkerk, waar muziek wordt gemaakt door onder andere vier organisten, zanggroep Cantare, de Dijkbloazers en de jachthoornblazers. Wie uit de kerk komt, kan in het kerklaantje een beschuit met muisjes eten.

Voor kinderen is een speurtocht met vragen uitgezet. Formulieren voor de speurtocht worden voor die tijd al uitgedeeld op de scholen en zijn ook verkrijgbaar bij de inschrijvingspoort.
Tip aan alle kinderen van Renswoude: kijk en luister goed tijdens de wandeling om antwoorden op de vragen van de speurtocht te verzamelen! Lever je formulier in bij de kraam van de Evangelisatiecommissie in het kerklaantje achter de Koepelkerk en wie weet win je een prijs! De winnaar wordt bekend gemaakt in de Heraut.

De organisatie van de Muzikale winterwandeling is in handen van de Promotiecommissie en Evangelisatiecommissie Renswoude