Gemeenteavond

27 november 2017 van 19:00 tot 22:00

Op DV maandagavond 27 november wordt door het college van kerkrentmeesters een gemeenteavond georganiseerd. Deze avond zal in het teken staan van financiële stromen. Het doel daarvan is om transparantie te scheppen met betrekking tot de inkomsten en uitgaven van de kerk. We vinden het van belang om de structuur te laten zien waar de inkomsten vandaan komen en aan welk soort doelen die worden besteed. Zeker na veelvuldige vragen van gemeenteleden over de samenhang tussen bepaalde inkomsten en uitgaven en hoe de besluitvorming hierin is georganiseerd, lijkt het ons raadzaam en interessant om daar meer helderheid in te geven. Ook zal de Diaconie nader ingaan op haar financiële inkomsten en bestedingen.

Naast dit onderwerp wordt op de avond voorlichting gegeven over het werk van ‘schuldhulpmaatje’ en komt het vrijwilligersbeleid aan bod. Schuldhulpmaatje is een vereniging die mensen met geldproblemen helpt, voornamelijk in de zin van de mensen weer op weg helpen met geldzaken. De Diaconie van onze kerk heeft banden met een lokale afdeling van deze vereniging: IDH Schuldhulp.
Kortom het belooft een interessante avond te worden voor gemeenteleden.
De avond wordt georganiseerd in Rehoboth en begint om 19.30 uur. Inloop is mogelijk vanaf 19.00 uur.
We hopen u op deze avond te ontmoeten.

Namens het college van kerkrentmeesters, Arie van Zanten