Handleiding Kerkdienst volgen met Video

Naar aanleiding van de maatregelen die door de Kerkenraad zijn genomen, wordt het volgen van KerkTV tijdelijk zonder inloggen mogelijk. In de handleiding webbeheer nav Coronavirus wordt beschreven hoe u de eredienst de komende periode kunt volgen.

Let op: Als de speler wordt gestart terwijl er geen uitzending is dan kan er een foutmelding optreden. Dit betekent niet dat het niet werkt; deze fout zit namelijk in het afspelen van het bericht ‘er is op dit moment geen uitzending’. Dit heeft geen invloed op de Video vanuit de kerk.

Hoe kunt u de kerkdienst live meekijken?
Onder het welkomstwoord op de startpagina staan de komende kerkdiensten aangekondigd.
Als voorbeeld staat hieronder dat op zondagmorgen 15 maart Prof. Dr. J. Hoek uit Veenendaal voorgaat.

Open de dienst door erop te klikken. Dan wordt aanvullende tekst over de dienst zichtbaar.

Klik op de rode tekst kerkdienst volgen bovenaan in dat venster. (niet hierboven in het voorbeeld). U krijgt een nieuw venster waarin de uitzending zichtbaar wordt.

Klik op de grote afspeelknop in het midden van het scherm als de video niet automatisch start.
Deze handleiding is te downloaden.

Opmerking: Er is een kans dat de diensten via de kerktelefoon niet te beluisteren zijn de komende weken doordat de lijnen of systemen overbelast raken.

Er kan dan ook op een scanner meegeluisterd worden op 148.0375 MHz.